آشنایی با سیم سنتور در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

23 اسفند 1400
10:27 AM
آشنایی با سیم سنتور در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

رشته سیم های سنتور ۷۲ رشته می باشد و از دو جنس متفاوت ساخته شده است سیم های زرد از جنس برنج که صدای بم دارد و سیم های سفید از جنس فولاد که صدای زیر دارد .

به دلیل اینکه تا اوایل قرن بیشتم سیم های فلزی موجود نبود از ابریشم تابیده به عنوان سیم استفاده می کردند .

معمولا سیم های سنتور چهارتایی بسته می شوند و از هر چهار سیم یک صدا تولید می شود و در مواقعی که یک یا چند سیم با هم کوک نباشند صدای ساز بسیار بد شنیده می شود .

کیفیت جنس سیم در صدا سازی سنتور بسیار مهم است به خاطر همین بیشتر سنتور زن های حرفه ای از سیم برنزی به جای سیم برنجی استفاده می کنند .

آشنایی با نکاتی در مورد سیم سنتور در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

سیم سنتور باید حتما حدود دو سال یکبار عوض شود که بصورت استفاده معمولی هست ولی اگر به صورت حرفه ای و دقیق بخواهیم باید بین ۴ ماه تا ۱ سال عوض شود .

اگر سیم سنتور با رطوبت هوا مواجه شد تغییر رنگ می دهد و سیاه می شود که با سمباد می توانید آن را تمیز نمایید .

دلیل تعویض سیم سنتور این است که سیم سنتور در اثر فشار زیاد و سایش فلزی روی فلز فاسد می شود و این فشار باعث خورندگی سیم و دو پهن شدن سیم به مرور زمان می شود .

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران با ارائه مدرک بین المللی فنی حرفه ای با جدیدترین متد آموزشی ، در آموزشگاه موسیقی غرب تهران همواره تلاش داشته تا خدمات باکیفیتی را ارائه نماید. در این موسسه موسیقی ایرانی و غربی تدریس میگردد و هنرجویان در سبکهای مختلف در حال فراگیری آموزش و یادگیری هستند.

نظرات

captcha